۱۰ ترفند کلیدی سئو که حتماً باید بدانید!
نوشته شده توسط : ساحل

در چند سنه گذشته تغییرات زیادی در دنیای سئو رخ داده است. با اینحال هنوز هم بعضی از اصول اساسی ویژه آن بدون تغییر باقی باقیمانده است. به عنوان نمونه هدف پیمان دادنِ کلمات کلیدی، به قصد درمان رتبه بندی طبیعی، تاثیر خویش را از دست داده است ولی به کارگیری کلمات کلیدی هنوز هم امری زیاد ضروری است.

وقتی تا اینجا آمده‌اید یعنی با اصول و مبانی سئو آشنا هستید و به پیگیری تکنیک‌های سئو هستید. با وجود تکنیک‌های گوناگون سئو، تشخیص اینکه به چه گونه تکنیکی باید پایبند بود و از چه روشی می تاب چشم پوشی کرد تقریبا غیر ممکن است. در این مقاله هدف داریم 10 باره از مهم ترین نکات و ترفندهای سئو را ذکر کنیم.

بازاریابان B2B و B2C، به تعقیب گرفتن شدامد از طریق نتایج برآمده از موتورهای جستجوگر هستند زیرا این گونه ترافیک 8.5 برابر شانس بیشتری نسبت به لینک‌های خارجی برای تبدیل شدن به مشتری دارند. اگر تنها بر روی این تکنیک‌ها تمرکز داشته باشید، می توانید ترافیک طبیعی بسیاری به سمت سایت خویش جذب کنید و رتبه‌بندی سایت را بدون جریمه شدن، بهبود ببخشید.

افزایش شدامد طبیعی سایت

ما در هفته گذشته مقاله ای با عنوان 200 فاکتور مهم سئو در رتبه بندی گوگل منتشر کردیم که می‌توان گفت کامل ترین منبع ممکن در اینترنت به احصاییه می‌آید. در آن مقاله سعی کردیم تا تمام عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو را برای شما نام ببریم.

شاید پُست کنونی به احسان و کمال آن مقاله نباشد، ولی در برابر در این نوشتار 10 مورد از مهم ترین نکاتی که برای سئو لازم است بدانید را برایتان اسم می بریم. اگر بتوانید بر روی همین موارد تمرکز کنید و آنها را بر روی تارنما خویش اعمال کنید، مطمئن باشید طی چند ماه نتایج حاصل از آن را به احسان مشاهده خواهید کرد.

هر چیزی که باعث کند شدن سایت می شود را حذف کنید
همانطور که می دانید، سرعت بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای بایسته در سئو است.

در ماضی بیشتر کسان مجبور بودند با سایت‌هایی که بارگذاری زیاد آهسته‌ای داشتند کناره بیایند. در آن روزها 5 دقیقه چشمداشت برای بارگذاری یک سایت خبری، چیز عجیبی نبود. این موضوع به هیچ عنوان تجربه نکویی نیست اما هنوز هم در بیشتر سایت‌ها به چشم می‌خورد.

صفحه‌ای که بارگذاری کندی دارد می تواند گیر از خرید محصولات توسط مشتریان شود. مطالعات و تحقیقات اتمام شده اثر می‌دهد که یک ثانیه تاخیر در موعد بارگذاری صفحه، می‌تواند به 7 درصد تفریق در نرخ تبدیل منجر شود.

اهمیت سرعت لود سایت در

بگذارید بگوئیم در ذهن خریداران احتمالی، یک سایت کند مساوی است با یک سایت غیر قابل اعتماد. تمام.

سرعت سایت برای کاربران و گوگل زیاد مهم است. بر اساس یافته‌های سایت eConsultancy اگر مدت سررسید بارگذاری سایت بیشتر از 3 ثانیه باشد، تقریباً 40% کسان آن را ترک می‌کنند.

ریزش بازدید کننگان به انگیزه کندی سایت

از زمانی که کسب وکارها در مورد فرصت های موجود در افزایش ترافیک طبیعی و در آمد حاصل از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آگاه شدند، تقاضا برای بالا بردن سایت افزایش یافت. در 9 آوریل سنه 2010، گوگل سرعت سایت را به عنوان یگانه از فاکتورهای مهم در رتبه بندی در عقیده گرفت.

این موضوع بدین معنی است که اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین است، برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر شغل دشوار و کاستی در پیش دارید حتی اگر محتوای شما با کیفیت باشد و طراحی سایت حرفه ای داشته باشید.

بر اساس مطالعات داخلی گوگل، زمانی که صفحه ای به کندی بارگذاری می شود، بازدید کنندگان زمان زیاد کمی را در آن سایت سپری می کنند و کوشش می کنند خیلی زود سایت را ترک کنند. از سوی دیگر، صفحاتی که سرعت بارگذاری فوقانی دارند، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند و می توانند تجربۀ کاربران را بهبود بخشند در حالیکه مزایای دیگری نیز به به اتفاق خواهد داشت.

اهمیت سرعت بارگذاری وب سایت

از شر تمامی عناصر غیر بایسته که مایه کند شدن سایت شما شده است، خلاص شوید. اگر از کاربران وردپرس هستید، سعی کنید برخی از افزونه های غیر بایسته که کاربرد نمی کنید را غیر پرکار سازید. وانگهی سایدبار خود را مرتب کنید و فقط ابزارک های مورد نیاز و بایسته را در آن بگنجانید.

اگر همنشین داشتید، در مقاله‌ای با نام «راهنمای کامل سرعت سایت» در وبلاگ مدرن می‌توانید به طور کامل درباره سرعت سایت بخوانید و با 8 طریق افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

به دیگر سایت هایی که محتوای مرتبط دارند لینک دهید
لینک دادن به سایر سایت ها برای رشد سایت زیاد بایسته است.

- برایان کلارک، مدیر Copyblogger Media

بیشتر کسان فکر می کنند که لینک دادن به محتوای معتبر و پیوسته می تواند بد باشد زیرا مایه می شود کسان از وب سایت خارج شوند. اما در حقیقت این طور نیست. "رَند فیشکین" بنیادگذار سایت Moz معتقد است:

لینک دادن به سایت های معتبر می تواند ترافیک قابل پیگیری زیادی وارد آن سایت ها کُند و همین فرمایش موجب می شود سایت شما با ارزش تر و قابل پیمانه تر شود.

به وب سایت های معتبر لینک دهید

نمی توانید از سایرین چشمداشت داشته باشید به سایت شما لینک دهند در حالیکه خودتان از سپریدن اینکار امتناع می کنید. به عنوان نمونه اگر به دنبال به دست آوردن لینک های درونی از سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، یگانه از آسانترین روش ها برای سپریدن اینکار این است که میل خود برای لینک دادن به چنین سایت هایی را نشانه دهید.

البته باید به خاطر داشته باشید که تنها به محتوایی لینک دهید که معتبر و ارزشمند است. در این صورت می توانید از مزایای این لینک ها برای سئو سایت خود مستفیض شوید. مهم تر از کل این است که به کسان مختلف آگاهی دهید که به تارنما شان لینک کرده اید، به این ترتیب شایستن اینکه این کسان در به اشتراک گذاری درونمایه به شما کمک کنند بالا می رود.

برای انسان‌ها درونمایه تولید کنید، نه موتورهای جستجوگر
اخیراً متوجه شده ام که بیشتر تارنگار نویسان و تولید کنندگان درونمایه فقط از طریق های باستانی سئو کاربرد می کنند. اگر شما نیز جزو این بخش از افراد هستید، موعد آن واصله است که استراتژی خویش را تغییر دهید.

تفاوت سئو قدیم و سئوی جدید

بسیاری از کسان هنوز هم بر روی واژه ها کلیدی طولانی (Long Tail) سرمایه گذاری نمی کنند و ترجیح می دهند به دستکاری موتورهای جستجوگر بپردازند. این رویکرد کاملاً اشتباه است. به جای اینکه تمرکز خویش را بر روی موتورهای جستجو پیمان دهید، برای کاربران و افرادی درونمایه فرآوری کنید که مطالب شما را با دقت می خوانند و می توانند از محصولات شما کاربرد کنند. به یاد داشته باشید که عنکبوت های موتورهای جستجوگر فقط یک اسکریپت هستند و نمی توانند محصولات شما را بخرند.

مثلا سایت Copyblogger را در عقیده بگیرید. این سایت تمامی سعی خود را برای خوشنود نگه داشتن مشتریان و خوانندگان خویش سپریدن داده است. جای شگفتی نیست که برایان کلارک یکتا از کامیاب ترین کسان در بازاریابی محتوا است. او با تلاش های خویش توانسته است این سایت را به یک کمپانی بازاریابی دیجیتال چند میلیون دلاری تبدیل کند.

برای انسان ها درونمایه فرآوری کنید نه گوگل

نکاتی که باید در مورد ابزار و افزونه های سئو بدانید

این جستار زمانی رخ می دهد که بازاریابان به مشتریان شوق و شور داشته باشند. خب حال که سوال اینجاست که نگارش برای کاربران به چه معناست؟ پذیرش این سوال بسیار ساده است. زمانی که در حال نوشتن محتوا هستید، فراموش کنید که گوگل هستی دارد. در عوض محتوایی ایجاد کنید که به مشتریان کمک می کند. این گزینه به عنوان درونمایه سازی (SEO Copywriting) شناخته شده است. زمانی که تمرکز اصلی خویش را بر روی کاربران قرار می دهید، قادر خواهید بود محتوای سودمند و ارزشمندی بنویسید که برای موتورهای جستجو نیز زیاد با ارزش است.

سایت های معتبر را دلگرمی کنید به شما لینک دهند
لینک های داخلی هنوز هم برای رتبه بندی در مورتورهای جستجو زیاد مهم است.

عوامل مهم در رتبه بندی سایت در گوگل

زمانی که لینک های dofollow و nofollow را با هم ترکیب می کنید، پروفایلی از لینک های طبیعی خواهید داشت که مایه خوشنودی گوگل می شود. در این شرایط گوگل به شما پاداش خواهد داد. بازاریابی درونمایه به معنای برپایی یک محتوای با کیفیت است که کسان را ناچار می کند به شما لینک دهند. اغلب افرادی که در این زمینه موفق بوده اند بر روی منابعی متمرکزند که در تولید محتوای خوب و با کیفیت به آنها کمک می کند.

برای فرآوری محتوای با کیفیت احتیاج به سعی های بسیاری است. زمانی که در حال برپایی محتوای سودمند و لینک دادن به سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، متوجه خواهید شد که اغلب کسان نیز به صورت طبیعی به شما لینک داده اند.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: